Tudástár

Amit a digitalizálásról és iratrendezésről tudni kell
Kapcsolat
Iratkezelési digitalizáció jogszabályok

Jogi háttér

Szabályozás

Az iratkezelést, digitalizációt számos jogszabály érinti. Ezen az oldalon összefoglaljuk ezeket.

iso

Szabványok

Az iratkezelést érintő két legfontosabb szabvány az ISO 15489 és az MoReq  (Model requirements) 2010. Ezen az oldalon ezekről olvshat részletesebben.

International Organization for Standardization
Szakmai anyagok

Fontos lehet

Szakmai anyagok

Ebben a részben a digitalizálással kapcsolatos egyéb szakmai anyagokat találhat.

Hírek és esettanulmányok

Blog

Blogunkban cégünkkel kapcsolatos híreket és az egyes projektek tapasztalatait osztjuk meg.

Blogok, hírek és cikkek

Gyakran Ismételt Kérdések

Hány évig kell őrizni különböző típusú iratokat?

A céges számviteli bizonylatokat 8 évig, az SZJA bevallás bizonylatait 7 évig. A nyugellátás megállapításához szükséges iratokat 75 évig kell őrizni. 

Mitől lesz egy elektronikus másolat hiteles?

Valakinek minősített elektronikus aláírással tanúsítani kell, hogy megegyezik az eredetivel, valamint elektronikus időbélyeggel kell ellátni.

A hiteles másolat jogilag egyenértékű a papíralapú dokumentummal?

Igen.

Mik az előnyei a professzionális szkennelésnek?

 Kisebb tárhelyet igényelnek a fájlok és általában az OCR-ezés (optikai karakterfelismerés) is megtörténik a szkennelést követően.

Kötelező-e a szolgáltatások igénybevétele esetén a docit szoftver használata?

Nem, a szkennelt dokumentumokat vissza tudjuk adni a cég saját dokumentumkezelő rendszere részére, vagy fel tudjuk tölteni céges tárhelyre is.

Be tudnak-e kerülni a docit szoftverbe a cég által szkennelt dokumentumok is?

Igen, és az utólagos OCR-ezést (optikai karakterfelismerést), és ez alapján az automatikus adatrögzítést is el tudja végezni.

Kérdése van? Tanácsot szeretne?

Ingyenes felmérés
KapcsolatReferenciák