Mára lassan közhellyé kezd válni, hogy a digitalizáció az egész világot átformálja, amiből egy vállalat sem maradhat ki. Mégis rengeteg olyan cég van, amelyik megelégszik a minimális online jelenléttel, nem is gondolva arra, hogy ez mennyire törékennyé teszi a vállalatot. Hiszen a mindannyiunk életét felforgató koronavírus-járvány is rámutatott: a komoly digitális jelenlét és a világhálóba való megfelelő beágyazottság akár a legválságosabb időkben is megmentheti a vállalkozásokat.

Az idő most érkezett el

A Covid-19 okozta válságból különböző közgazdászok különböző menetű kilábalást jósolnak. Egyesek szerint V, mások szerint W, a pesszimistábbak szerint L alakba fordulnak a gazdasági mutatók. Azonban a lényeg nem erről szól, hiszen a recesszió és a konjunktúra váltakozása természetes folyamat. Ami miatt a mostani időszak bele fog kerülni a történelemkönyvekbe, az nem más, mint hogy a pandémia utáni gazdaság teljesen más képet fog mutatni, mint előtte. Azok a cégek, amelyek nem vesznek részt a digitális átalakulásban, könnyen elbukhatnak, míg a digitálisra váltó cégek rugalmasabban lesznek képesek ellenállni a jövő kihívásainak.

A digitalizálás előnyei

A pandémia időszaka megmutatta, hogy a 21. század kereskedelme nem képzelhető el elektronikus jelenlét nélkül, hiszen egyszer csak megtörtént az, amire csak alig néhányan számítottak: eltűntek a vásárlók a boltokból, valamint a dolgozók a munkahelyekről. Azokat a vállalkozások azonban, amelyek már eddig is webalapú kereskedelmet folytattak, illetve amelyek munkavállalói otthonról is el tudják végezni a szükséges feladatokat, mindez nem érintette olyan súlyosan, sőt, akár még versenyelőnyhöz is juthattak.

A különböző üzletek rájöttek, hogy egy webshop nyitásával vagy már meglévő webáruházuk fejlesztésével eljuthatnak az otthon ülő vásárlókhoz is, az online erősebb sportcentrumok videóalapú órákat kezdtek el tartani, és a futárcégek soha nem látott gyarapodásba kezdtek. Egy webshop számára azonban a bizalom kiépítése viszonylag hosszú folyamat, és már a különböző webáruházak közötti verseny is hatalmas. Hiszen melyik online bolt ne tapasztalta volna meg indulása után, hogy a vásárlók még akkor is a weben régebb óta jelenlevő üzleteket választják, ha azok esetleg drágábbak? Érdemes tehát minél előbb megtalálni a legjobb digitális megoldásokat, és kiépíteni egy megbízható ügyfélkört az online térben is a piaci előny megszerzéséhez.

De mi lesz a raktárakkal és az irodákkal a digitális iratok korában?

A raktározás egy része természetesen megmarad, sőt várhatóan egyre fontosabb lesz, hiszen a növekvő mennyiségű áruk tárolására továbbra is szükség lesz. Azonban az irodai munka visszaszorulásával a papíralapú dokumentumok száma is lecsökken, így irattárakra egyre kevesebb szükség lehet. Ahogy azok közül a munkavállalók közül, akiknek csupán egy számítógépre és egy telefonra van szükségük a munkához, egyre több engedheti meg magának az otthoni munkavégzést, a munkához szükséges iratok is digitális formában keletkeznek, és raktározódnak.

Szeretne Ön is digitalizálással segíteni cége hatékonyságán? Érdeklődjön munkatársainknál a részletekről!